پیشنهاد سردبیر

پادشاه اردن با تاکید بر ضرورت افزایش تلاش‌ها برای دستیابی به آتش بس فوری و دائم در نوار غزه، درباره پیامدهای ادامه جنگ در این باریکه و خطر تجاوزات رژیم صهیونیستی به کرانه باختری بر امنیت منطقه هشدار داد.

درخواست مجدد پادشاه اردن برای آتش بس در غزه

«عبدالله دوم» در دیدار با کمیته وزارتی کشورهای عرب و مسلمان برای پیگیری اقدامات بین‌المللی در راستای آتش بس در غزه، بار دیگر خواستار افزایش تلاش‌ها برای توقف تجاوزات رژیم اشغالگر صهیونیستی به نوار غزه و افزایش کمک‌های بشردوستانه به این بخش از خاک فلسطین شد.

براساس بیانیه دفتر پادشاهی اردن، ملک عبدالله دوم در این دیدار ضمن گفت وگو درباره آخرین تحولات منطقه بر ضرورت افزایش تلاش‌ها برای دستیابی به آتش بس فوری و دائم در نوار غزه و افزایش کمک‌های بشردوستانه به این منطقه تاکید کرد.

وی در این دیدار درباره پیامدهای ادامه جنگ علیه نوار غزه و همچنین خطر ادامه حملات رژیم اشغالگر به کرانه باختری بر امنیت و ثبات منطقه هشدار داد.

در همین راستا، «ایمن الصفدی» وزیر امور خارجه اردن نیز گفت در دیدار با کمیته وزرای خارجه کشورهای عرب و مسلمان، درباره گزینه‎‌های سیاسی و حقوقی موجود برای مقابله با تجاوزات رژیم صهیونیستی گفت وگو و تبادل نظر کردیم.

الصفدی افزود: باید با تلاش‎‌های افراطی‌ترین کابینه رژیم اسرائیل برای کشاندن منطقه به لبه پرتگاه مقابله کنیم.

با گذشت حدود ۱۱ ماه از جنگ علیه نوار غزه، درگیری‌های شدید میان نظامیان رژیم اشغالگر و مبارزان مقاومت در مناطق مختلف این باریکه در جریان است.

این جنگ که رژیم صهیونیستی آن را با دو هدف اعلام شده نابودی جنبش حماس و بازگرداندن اسیران صهیونیست در هفتم اکتبر ۲۲۰۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲) به راه انداخت، تاکنون به اهداف خود نرسیده است.

در همین راستا، رسانه‌های صهیونیستی با اشاره به روند جنگ علیه نوار غزه و تلفات نظامیان رژیم صهیونیستی اذعان کرده‌اند که وعده‌های «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم طی حدود ۱۱ ماه گذشته درباره کسب پیروزی در جنگ و نابودی حماس، توخالی و عوام فریبانه بوده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.